Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandPublic letters
Hans Meyer, Hardheid hindoestanen
Offeraar Dewanand
Offercode waction0031
Offerdatum zondag 19 juli 1998
Go to Inhoud Openbare brieven rubriek
waction0031.doc / 19980719 / Hans Meyer, Hardheid hindoestanen
/ source: L466 / 1714W
Aan: Hans Meyer
Berberisstraat 103
2565 WZ Den Haag
Nederland
tel. Privé: 070-3608772
tel. Overdag: 06-53416087
Onderwerp: hardheid hindoestanen onderling
Kenmerk: L466 /Meyer02 / Hans Meyer, hardheid hindoestanen / 3 pag/ zo190798
Delft, zondag 19 juli 1998
Geachte Heer,
Allereerst hoop ik dat u het goed maakt en dat uw vakantie leuk was.
Het telefoongesprek van gisteren vond ik goed, en daarom schrijf ik u
deze brief. U kent hindoestanen helemaal niet goed en daarom wil ik u
eens vertellen wat ik met hen meegemaakt heb. In mijn leven heb ik veel
discriminatie van hindoestanen ondervonden, want velen vinden dat ik tot
een lage kaste behoor en daar moet ik mee leren leven.
Tijdens een bijeenkomst van een politiek netwerk ontmoette ik twee jaar
geleden een hindoestaanse man uit Zoetermeer. Hij
was lang en legde mij direkt in het openbaar uit dat ik van een lagere
kaste ben. Ik wist niet wat te doen en vermeed hem verder. Vriendschap
met hem was onmogelijk. Sedert mijn jeugd ben ik veel van zulke hindoestanen
tegen gekomen en het doet mij heel veel pijn.
Enkele maanden geleden ontmoette ik een ver familielid van mij op straat.
Hij was tegen de zestig en ik vertelde hem dat mijn leven heel moeilijk
geweest is en dat ik vaak problemen heb. Hij
antwoordde lachend en honend dat ik in mijn vorige levens veel slechte
dingen heb gedaan en daarom nu moet lijden. "Daarom heeft
jou moeder jou mishandeld", legde hij mij uit en ik werd kwaad en
besloot om het kontakt met hem voorgoed te verbreken.
Een hindoestaanse kennis van mij, die
ik vrij goed ken, vertelde mij zelfs dat het mijn karma is om alle slechte
dingen van het leven mee te maken. Dat betekende voor hem dat ik
alle ellende verdiende en niet moest zeuren dat het slecht gaat of dat
ik problemen heb. Ik ontweek zijn mening op dat moment maar zijn woorden
spoken nog dagelijks in mijn hoofd en het geeft mij veel verdriet. De
ellende wordt zo groter voor mij.
Ongeveer vier jaar geleden zat ik in een diepe crisis en was op bezoek
bij een verre neef van mij. Hij had die dag bezoek van een andere hindoestaanse
vriend van hem, die mij helemaal niet mocht en mij vaak uitlachte, omdat
ik niet groot gebouwd ben. Zij zaten mij al de hele dag te pesten en uit
te jouwen, en ik wilde weggaan. Maar op
een gegeven moment legde die neef mij uit dat ik waarschijnlijk Hitler
was geweest in mijn vorig leven en dat ik daarom zoveel ellende moest
meemaken in dit leven. Zij lachten mij daarop heel gemeen uit en
ik voelde alleen maar pijn en verdriet destijds. Die jongen geloofde in
het Hindoeisme en was zelfs naar Sai Baba geweest in India. In zijn huis
hingen er overal schilderijen van diverse hindoegoden. Maar ik besefte
toen dat hij helemaal niet gelovig was en er zelfs lol in had om zwakkeren
dood te maken of pijn te doen. Uiteindelijk heb ik het kontakt met hem
maar voorgoed verbroken en hem nooit meer terug gezien.
Mijn vader is hoog opgeleid en heeft vele jaren als huisarts gewerkt
in Den Haag. Nu is het kontakt met hem geheel verbroken, maar enkele jaren
geleden had ik wel een beetje kontakt met hem. Hij
legde mij heel vaak uit dat ik niets waard ben, omdat ik kort en mager
ben. Vaak indoctrineerde hij mij met de woorden dat ik een vrouw
niets te bieden heb en minderwaardig ben. Mijn enige hoop was om een hoge
universitaire titel te behalen en daarna wraak te nemen op alle mensen
die mij gehaat hebben. Door zijn bittere woorden werd ik vaak depressief
en dacht iedere dag aan zelfmoord. Hoewel hij huisarts is, hield hij helemaal
geen rekening dat ik een psychiatrisch patient ben en veel problemen heb.
Ik ben vijf jaar suicidaal geweest en kreeg alleen steun van een blonde
nederlandse vrouw die als psycholoog werkte bij het ziekenhuis. Toen ik
opgenomen was in de Paaz voor een half jaar, heb ik van niemand bezoek
gekregen en dat was hard en bitter. Bovendien was ik een paria in de ziekengroep,
omdat de Nederlandse patienten mij ontweken en discrimineerden. Ik weet
niet hoe ik die periode uit mijn leven overleefd heb en begrijp helemaal
niet waarom ik toen heb besloten om toch door te leven, want alles was
mis gegaan en niemand keek toen naar mij om. Niemand belde mij op en zelfs
mijn familie legde telefoon neer als ik belde. Mijn hindoestaanse halfzusjes
en hun moeder joegen mij keihard weg als ik bij hen thuis ging in Den
Haag voor hulp en steun. Ik was destijds een paria en een onaanraakbare.
Desondanks veranderde alles opeens, omdat ik een verblijfsvergunning kreeg
en niet meer als illegaal hoefde te leven. Het had maar een haartje gescheeld,
want ik was vastbesloten om zelfmoord te plegen als de politie mij zou
oppakken en het land uit zou zetten. Het was een hele harde strijd en
die heb ik helemaal alleen moeten voeren, gedurende zeker vijf jaar.
In mijn jeugdjaren werd ik door heel veel hindoestanen en Surinaamse
negers gediscrimineerd in Suriname. Ik heb toen goed geleerd dat hindoestanen
een ellendig volk zijn en helemaal niets om elkaar geven. Zij hebben geen
principes en zijn gewoon materialistisch. Zeker 90 procent van alle hindoestanen
weet niets over het Hindoeisme, maar denkt alleen dat zij Hindoe zijn.
Materialisme is het enige leefprincipe van veel hindoestanen in Nederland
en eigenlijk zijn zij verder normloos. Ik ben heel bang voor hindoestanen
en vind het vreselijk dat ik van hindoestaanse afkomst ben. Als ik een
blanke was zou mijn leven heel anders zijn en vroeger haatte ik mijn hindoestaanse
afkomst heel erg, en haatte daardoor mijzelf. Geen enkele hindoestaan
heeft mij ooit iets geleerd over het Hindoeisme. Alles wat ik weet heb
ik zelf ontdekt en geleerd uit boeken. Ik heb ontdekt dat ik het Hindoeisme
heel goed begrijp en de betekenis van vele verzen goed kan doorgronden.
Maar het doet mij heel veel pijn om iedere keer opnieuw mee te maken dat
vrijwel geen enkele hindoestaan iets weet over het Hindoeisme, maar alleen
denkt dat ze alles weten. Ik merk dat sommige hindoestanen geloven dat
zij alles weten over het Hindoeisme, omdat zij als hindoestanen geboren
zijn. Zij nemen niet eens de moeite om een boek te kopen, want dat kost
te veel geld.
De hindoestaanse cultuur is helemaal
vernietigd momenteel. Observeer het gedrag van de meisjes maar
eens goed. Zij proberen zo Westers mogelijk te leven en denken alleen
aan seksueel genot en lange, potente mannen. Over tien tot twintig jaar
zal het Hindoeisme geheel verdwenen zijn en alleen nog bestaan in boeken
en bij eenzame individuen, die dan door iedereen gediscrimineerd en gehaat
zullen worden. Momenteel heeft al zestig procent van alle hindoestanen
in Nederland psychische stoornissen. Dit heeft een psycholoog mij verteld,
die dagelijks meemaakt hoeveel Hindoestanen in een crisis zitten.
Feitelijk realiseer ik mij vaak dat er in het Hindoeisme geen hoop bestaat
en dat de dood de enige hoop is op lotsverbetering. Ik heb ook vaak moeten
aanhoren dat mensen mij vertelden dat zelfmoord voor mij de beste oplossing
is. Enkele van die mensen waren blanke Nederlanders, die geheel atheistisch
leefden. De sociale leefwereld van blanken in Nederland is veel harder
dan die van hindoestanen.
In mijn leven is bijna alles mis gegaan. Dit jaar alleen zijn er al
drie belangrijke dingen mis gegaan, waardoor ik nu in een crisis zit.
Gelukkig kan ik nu wat geld lenen van enkele rijke blanke Nederlandse
mannen, want anders was ik nu beslist dakloos en moest dan als bedelaar
op straat leven.
Na duizend depressies en evenveel crises ben ik echt blij dat er een
dood bestaat. De dood geeft mij troost en zin in het leven en met veel
plezier kijk ik uit naar mijn laatste dag op deze wereld. De dood is wel
een sprong in de diepte van het niets, maar die sprong is de moeite waard
voor iemand die al alle ellende van het leven heeft meegemaakt. Voordat
ik eens zelfmoord zal plegen wil ik heel graag dat mijn boeken uitgegeven
worden en dan na mijn heengaan op deze waardeloze wereld achterblijven.
Misschien is het mijn karma om veel te lijden en alle ellende van het
leven mee te maken en daarna een heel gecompliceerd boek te schrijven
over al mijn inzichten in de heterogene menselijke samenleving, en dan
te sterven. Wie zal het zeggen?
Eerlijk gezegd is het wel een wonder dat ik nog leef en niet lijdt aan
een dodelijke lichamelijke ziekte of geheel geestelijk gehandicapt ben
of totaal gestoord. Wel ben ik niet stabiel en weet dat er weinig hoop
is voor mij. Mijn individueel geloof is echter heel sterk en ik geloof
dat alleen mijn Schepper, Altekrea genaamd, mijn leven zin geeft en mij
zal verlossen als de tijd rijp is. Tot die laatste dag moet ik Altekrea
iedere dag aanbidden en mijn kennis en inzichten offeren door te schrijven.
Het is een zegen dat het leven tijdelijk is en dat inzicht is heel belangrijk
voor een levend wezen.
Ik hoop dat u nu beseft hoe het leven van mij is en hoe hindoestanen
feitelijk met elkaar om gaan. Hindoestaan zijn is een ellende en veel
hindoestanen beseffen dat met veel pijn. Het Hindoeisme kennen zij helemaal
niet en daardoor zijn zij gedoemd om ten onder te gaan en uit te sterven
of uitgeroeid te worden door andere volkeren.
Bedankt voor het lezen van deze brief. Ik hoop dat u een artikel zult
schrijven over karma, lijden, hindoestaan zijn en minderwaardigheid. U
kunt mijn leven als voorbeeld nemen. Als u tijd heeft wil ik u heel graag
persoonlijk ontmoeten. Dan zal ik u meer vertellen over Altekrea, als
u daar behoefte aan heeft. Ook wil ik heel graag weten of u uzelf als
Hindoe beschouwd en hoe u het Hindoeisme ziet. Beseft u wel dat er een
Hindoeisme uit de eeuwenoude boeken bestaat en eentje uit de harde sociale
praktijk van de hindoestanen op deze wereld.
Met alle respekt voor uw wijsheid verblijf ik,
Dewanand
Delft
Nederland
West-Europa
Aarde
Melkweg
Universum 01001
Bijlagen: 0
***
Go to Inhoud Openbare brieven rubriek
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandPublic letters
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
|