Home Podium Politiek
Religie Hindoeisme
Islam Suriname India
Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist
Gastenboek Links
Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Literair
WEBpublication BOOK WART0222 / EPAGE 70 of 103
Was het verbod van de NVP/CP'86
terecht en heeft de AEL bestaansrecht?
12.9. De rechter
Our Freedom is
our natural right
Offeraar (auteur) Mr. drs. J.J. v.d. Gulik
Offercode wart0222
Offerdatum vrijdag 9 november 2007
Go to Inhoudsopgave: Moord op de vrijheid
van het oervolk
Ook de rechter wijst op de veroordelingen van de bestuursleden
en vervolgt dan:
'Tevens blijkt uit de doelstelling en toelichting
daarop, het beginselprogramma, de (geciteerde) passages uit propagandamateriaal,
de partijbladen, de wijze waarop de publiciteit wordt gezocht, en het
stickermateriaal, zoals dat onder meer hiervoor in deze beschikking (gedeeltelijk)
is weergegeven dat met deze werkzaamheid van de NVP/CP'86 niet anders
wordt beoogd dan het oproepen tot en aanzetten tot, dan wel het bevorderen
van discriminatie'
(Zie noot 107* AB 1999, Arrondissementsrechtbnk 18 november 1998, nr.
329, blz. 1471.).
De belangrijkste doelstelling in het beginselprogramma
is:
'Ons streven naar een geestkrachtig nationaal bewustzijn
van het Nederlandse volk. Ons verzet tegen de ongecontroleerde invasie
van honderdduizenden criminele en parasiterende vreemdelingen in ons
overbevolkte land'
(Zie noot 108* Nederlands Juristenblad, NJ 1999, blz. 2011.).
Zoals hiervoor al bleek heeft een volk
recht op zelfbeschikking en kan het zelf bepalen of het vreemdelingen
wil toelaten. De weinig vleiende bewoordingen kunnen door de betreffende
groepen als beledigend worden opgevat, maar dat wil niet zeggen, dat er
sprake is van racisme of discriminatie. Dat had anders kunnen zijn als
er gesproken werd over parasiterende en criminele allochtonen met een
Nederlandse nationaliteit. Bovendien wordt er op een reëel punt gewezen.
Nederland is nu eenmaal dichtbevolkt. Of het overbevolkt is hangt af van
een nadere beoordeling, maar dat Nederland als klein land met een relatief
grote bevolking zo zijn beperkingen kent kan toch reëel genoemd worden.
Een andere doelstelling luidt:
'20 Het Nederlandse staatsburgerschap veronderstelt met name: dat men:
(
).
b. vrijwillig ten volle harmonieert in het Nederlandse
cultuurpatroon'
(Zie noot 109* Nederlands Juristenblad, NJ 1999, blz. 2011.).
Wat onder b gesteld wordt past in het denken rond
inburgering en inburgeringscursussen. Daarbij wordt dan ook nog eens
uitgegaan van vrijwilligheid. Dus wat is het probleem.
En dan een doelstelling over tijdelijk tewerkgestelde
vreemdelingen:
'7.8 de noodzakelijkheid van remigratie van de hier
tijdelijk tewerkgestelde vreemdelingen zullen we onder ogen moeten zien
respectievelijk zullen de maatregelen genomen moeten worden om met deze
operatie te starten. De daaraan verbonden kosten komen ten laste van
de begroting van ontwikkelingshulp'
(Zie noot 110* Nederlands Juristenblad, NJ 1999, blz. 2011.).
Ook hier kan weer gewezen worden op het recht op zelfbeschikking..
De teksten op stickers die met name worden genoemd en blijkbaar werden
gezien als het meest 'racistisch' zijn
'Blank is beautiful' en 'Fijn blank te zijn'
(Zie noot 111* Nederlands Juristenblad, NJ 1999, blz. 2013.).
Jarenlang hebben zwarten op allerlei manieren naar voren
kunnen brengen, dat 'black is beautiful'.
Dat werd geaccepteerd, omdat de gedachte was, dat het een manier was om
zelfbewustzijn te kweken, waarmee men zich kon verheffen vanuit een achterstandssituatie.
Het zei ook niks negatiefs over andere rassen. Maar nu het gaat om blanken
hanteert de rechter blijkbaar andere maatstaven, terwijl de achterban
van de NVP/CP'86 veelal in wijken woonde, waar men zich ook verdrukt voelde
en de underdog. Dergelijke stickers konden ook hier bijdragen aan zelfbewustzijn
om sterker in het leven te staan. En ook deze stickers zeggen niets negatiefs
over andere rassen. Als dit dan als belangrijk bewijsmateriaal wordt gebruikt
om een organisatie te betitelen als 'racistisch' is het bewijs wel erg
mager.
De belangrijkste overwegingen in de toelichting op het
programma luiden:
'De term Eigen Volk Eerst zoals die door de CP'86
jaren werd gebruikt is met het aannemen van de nieuwe strijdleus 'Voor
Volk en Vaderland' niet in ongenade geraakt, doch versterkt weergegeven.
Een soeverein Nederland in een Europa der Volkeren'.
.en
'De Nationale Volkspartij/CP'86 stelt dat de Nederlandse
cultuur, taal, normen en waarden dient te worden beschermd tegen alle
aanvallen van buitenaf. Het hedendaags nationalisme van de nationale
Volkspartij/CP'86 staat voor het behoud van de eigenheid der verscheidene
volkeren en in het bijzonder voor het behoud van de eigenheid van het
Nederlandse volk. Het is het streven van het Nederlandse volk naar onafhankelijkheid,
vrijheid, zelfbeschikking en eenheid'.
(
)
'de eigenheid van het Nederlandse volk is niet slechts
een oppervlakkige zaak, doch een door de eeuwen heen gegroeide vorm
van traditie. (
).
De Nationale Volkspartij/CP'86 neemt hiermee afstand
van de veramerikanisering van Europa en elk streven naar een multiculturele
samenleving, hetgeen dus geen integratie maar streven naar remigratie
betekent'
(Zie noot 112* Nederlands Juristenblad, NJ 1999, blz. 2013.).
Ook hier kan weer worden verwezen naar
het zelfbeschikkingsrecht. En bij remigratie wordt
gesproken over het 'streven'. Dat duidt er bepaald niet op, dat men bijvoorbeeld
zonder pardon alle niet-blanken wil verwijderen, wat voor de Europese
Commissie een belangrijke overweging was om de Volkunie geen rechten te
laten ontlenen aan het EVRM op grond van misbruik van recht (artikel 17
EVRM) (zie hoofdstuk 4). De NVP/CP'86 stelt zich bovendien op als verdediger
van de Nederlandse cultuur. Daar lijkt als uitgangspunt niks mis mee en
het Europese Hof bood in de Stankov zaak (zie hoofdstuk 8) een behoorlijke
bescherming aan het uitdragen van de culturele kenmerken van een regio.
Nederland kan toch ook als een regio worden gezien binnen Europa.
***
Go to Inhoudsopgave: Moord op de vrijheid
van het oervolk
WEBpublication BOOK WART0222 / EPAGE 70 of 103
Home Podium Politiek
Religie Hindoeisme
Islam Suriname India
Liefde Jongeren
Literair Poezie Zeepkist
Gastenboek Links
Disclaimer Contact
Kritisch Podium Dewanand
Literair
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
Offercode: WART0222
Copyright @ Mr. drs. J.J. v.d. Gulik 2007
|