Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium Dewanand, Literair
WEBpublication BOOK WART0270 / EPAGE 5 of 43
(met onderzoek etnische registratie)
4. Algemene inleiding rassendiscriminatie
Terminator of Norway: Anders Behring Breivik
Offeraar Dewanand
Offercode WART0270
Offerdatum 5 mei 2012
Go to Inhoudsopgave: Analyse legaliseren rassendiscriminatie
Nederland is eigenlijk een jonge multiculturele samenleving
en men heeft hier nog niet veel ervaring met andere rassen en volkeren.
Ik zal dicht bij huis blijven en starten met rassendiscriminatie in mijn
geboorteland, Suriname waar ik ruim 17 jaar heb gewoond.
Suriname en rassendiscriminatie
Ik moet wel eerst vermelden dat ik al 25 jaar in Nederland woon en niet
goed weet hoe de interraciale verhoudingen zijn in het huidige Suriname.
Maar op grond van mijn kontakten kan ik wel stellen dat er nog steeds
een strikte rassenscheiding is in Suriname op vele niveaus, zowel formeel
als informeel. Informeel is er weinig kontakt tussen de diverse rassen
in Suriname en Hindoestanen leven in eigen gesloten familie en vrienden
kasten. Hindoestanen willen echt niet trouwen en seksen met de andere
rassen in Suriname en vermijden dan ook intiem informeel kontakt. Dit
wordt niet alleen veroorzaakt, omdat Hindoestanen een ander ras zijn,
maar vooral ook omdat zij een ander geloof, cultuur en tradities hebben.
De grote meerderheid van de Hindoestanen heeft zich nu georiënteerd
op hun moederland India en er zijn nu ook vele informele kontakten met
mensen uit dit land, waaruit ook huwelijken voortkomen.
De Afro-Surinamers zijn een apart verhaal in Suriname, omdat zij totaal
geen samenhangende cultuur, geloof en tradities hebben. Vele Afro Surinamers
kennen gewoon geen monogaam heterohuwelijk en prefereren vrije ongeremde
sekskontakten met iedereen, ongeacht ras of geloof. Informeel en in het
geheim zijn er wel degelijk sekskontakten tussen Afro-Surinamers en Hindoestanen,
maar hier komen zelden stabiele en duurzame huwelijksrelaties uit voort.
Het is bij Hindoestaanse mannen nog steeds een groot taboe om te seksen
of te trouwen met een leuk Afro meisje, omdat zij meer geneigd zijn, om
hun ras en geloof zuiver te houden.
Op het formele niveau is er ook een sterke rassenscheiding waarneembaar
in Suriname. Er zijn bedrijven die honderd procent Chinees, Hindoestaans,
Javaans of Afro zijn in Suriname en dit is de normaalste zaak van de wereld.
Dus de rassenscheiding in het bedrijfsleven in Suriname is gewoon ingeburgerd
en iedereen accepteert het gewoon. Er is geen enkele vorm van positieve
discriminatie in Suriname en iedereen leeft gewoon langs elkaar heen,
zonder al te veel te mixen.
Suriname is een heel racistisch land en iedereen heeft dit al heel lang
geleden geaccepteerd. Vermeldenswaard is dat er een strikte apartheids
cultuur en politiek bestond in Suriname gedurende de Nederlandse bezetting,
met slavernij van de inheemse Surinamers (Arowakken, Surinen, Wajanen,
enz.) en Afro Surinamers die als slaven uit Afrika kwamen, gedurende een
periode van ruim 550 jaar. In dit apartheidsstelsel uit de koloniale tijd
was de rassenscheiding en rassenhiërarchie in Suriname totaal gelegaliseerd
en de blanke christelijke heteroseksuele mannen hadden de absolute macht
en de wapens.
Feitelijk kunnen er enkele interessante conclusies getrokken worden mbt
het huidige multiculturele Suriname, oa:
- Suriname is al 550 jaar multicultureel en multiraciaal.
- De diverse rassen en volkeren in Suriname voeren een soort informele
rassen politiek en geloven in een of andere informele rassenscheiding.
- Er is een soort informele apartheid in het huidige Suriname.
- Ook in de politiek is er een bijna strikte rassenscheiding met vele
etnisch gebaseerde politieke partijen en organisaties.
- Er is sprake van een minimale vermenging van de diverse rassen en volkeren
in Suriname en men vermijd intiem en seksueel kontakt. Men trouwt het
liefst binnen de eigen etnische groep en dit impliceert dat er wel degelijk
sprake is van een of ander kasten systeem in het huidige Suriname.
- De hele Surinaamse economie is etnisch georganiseerd, omdat Hindoestanen
en Chinezen deze sector domineren.
- De politieke sector wordt in Suriname overwegend gedomineerd door Afro
mixen en dit is geaccepteerd door alle andere rassen in Suriname, derhalve
is dit land nog lang geen democratie en kent het geen ontwikkelde kenniseconomie.
Mede hierdoor leidt dit systeem van informele rassenscheiding tot een
lage economische groei en een zwakke overheid.
Suriname is misschien wel het voorbeeld van hoe het niet moet in een
multi etnisch land, maar hetzelfde systeem heeft zich ook ontwikkeld in
andere oudere samenlevingen, met een multi raciaal verleden.
India en rassendiscriminatie
India is gewoonweg het toppunt van rassenscheiding, rassendiscriminatie
en rassen politiek. India is totaal multicultureel en multiraciaal en
alles verloopt via etnische lijnen, omdat het kaste denken daar heel normaal
is. Berucht en uiterst problematisch in India is de grote islamitische
kaste, die nu flink geradicaliseerd is. In heel India worden moslims overal
gediscrimineerd en uitgesloten en hierom zoeken zij de oplossing in extremisme,
terrorisme en geweld. Jammerlijk is wel dat er in India geen sterke islamitische
politieke organisatie is, die normaal vertegenwoordigd is in het parlement
en die normaal meedoet tijdens verkiezingen. Moslims in India zijn een
heel triest verhaal, omdat zij meestal toch laag opgeleid, arm, crimineel
en geradicaliseerd zijn.
In India is het heel normaal om mensen met een donkere huidskleur keihard
te discrimineren of om hen gewoon weg te jagen. Afro mixen hebben een
heel moeilijk leven in India, omdat gewone Hindoes dit ras nooit zullen
accepteren als hun gelijke. Blanken daarentegen hebben het makkelijker
in India, vooral als zij hoog opgeleid zijn en geld hebben.
India is een schijndemocratie, omdat de hele politiek op kaste denken
gebaseerd is en dit is ook gewoon gelegaliseerd in de restanten uit het
koloniale tijdperk. Het is triest om aan te zien en er zijn geen intelligente
en sterke leiders in India die hier iets aan kunnen veranderen. De wilskracht
en politieke daadkracht in India is uitermate zwak, labiel en vele politiek
activisten hebben hier genoeg van. Het parlementaire systeem van politieke
partijen die het volk vertegenwoordigen in het parlement via verkiezingen
schijnt toch niet goed en optimaal te werken in het huidige multi etnische
India. Ik onderzoek dit nu verder en wil proberen om iets nieuws te ontwikkelen,
om het efficiënter te maken in de toekomst.
Situatie in Nederland, opkomst van Geert Wilders, Partij van de Vrijheid
In ons huidige Nederland hebben wij een verschuiving gezien van linkse
politiek naar extreem rechts denken, gedurende de afgelopen vijf jaar.
Het begon met de linkse populist Mahatma Pim Fortuyn en zette zich voort
via de partij van Geert Wilders, die in een klap de derde partij werd
tijdens de verkiezingen. De ontzettend snelle verschuiving naar rechts
denken is heel zorgwekkend voor de hele multiculturele samenleving, want
het leidt tot meer racisme, discriminatie en inefficiëntie. Discriminatie
is iets wat tot hogere kosten leidt in een verzorgingsstaat met een goed
ontwikkeld sociaal vangnet. Het is heel moeilijk om hier snel iets aan
te veranderen, omdat mensen nu eenmaal koppig en dom blijven denken en
handelen. Een korte termijn oplossing is derhalve niet te verwachten.
Tot zover deze algemene inleiding.
***
Go to Inhoudsopgave: Analyse legaliseren rassendiscriminatie
WEBpublication BOOK WART0270 / EPAGE 5 of 43
Home
Podium
Politiek
Religie
Hindoeisme
Islam
Suriname
India
Liefde
Jongeren
Literair
Poezie
Zeepkist
Gastenboek
Links
Disclaimer
Contact
Kritisch Podium DewanandLiterair
Alle rechten voorbehouden; All rights reserved
Offercode: WART0270
Copyright @ Dewanand 2012
|